Zoeken Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoekfunctie te sluiten.
man-acher-laptop

Veelgestelde vragen

Op basis van een grondige analyse van de veelgestelde vragen van onze klanten hebben we voor u een top 8 van meest gestelde vragen samengesteld.

Direct contact

Doorzoek onze veelgestelde vragen of kies een categorie

Zoekbalk

Top 8 meest gestelde vragen

Nee, het verdwijnen van het TF-signaal is een landelijk besluit van de netbeheerders. Het aan- en uitschakelen van een elektrische boiler is geen dienst van Kemkens. De oplossingen ter vervanging van dit signaal vallen ook niet onder de huurovereenkomst. Daarom zijn de kosten om uw boiler aan te passen voor eigen rekening.

Het schakelen van de boiler was een extra service van de netbeheerders. Dit hoort echter niet bij hun wettelijke taken. In de wet staat dat netbeheerders geen vervangende oplossing mogen bieden voor overige toepassingen van het TF-signaal. Daarom mogen zij ook geen alternatief aanbieden.

Hebt u een slimme meter én een boiler? Dan kan het zijn dat u een schakelklokje heeft. Veel boilers schakelden automatisch in en uit via het TF-signaal. Dat signaal liep via de oude meter en werkte na de meterwissel dus niet meer. Een schakelklokje is een alternatief om de automatische schakeling ook zonder TF-signaal te behouden.

Geen antwoord gevonden op uw vraag?

Vul uw gegevens in en we nemen binnen enkele werkdagen contact met u op

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Consent

Waar kunnen we mee helpen?

Bellen

Bel ons direct op
088 – 50 50 330

Openingstijden laden…
Momenteel geopend Momenteel gesloten

Mail

Stuur een e-mail naar
klantenservice@kemkens.nl